Stanley

Zaag je weg naar Barcelona

Zaag je weg naar Barcelona
STANLEY biedt een zaagassortiment aan met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Onder de doelgroep is het zaagassortiment niet bekend. Tijd voor een verandering! Als opdracht kreeg vandenbusken om de doelgroep in zowel NL als BE bewust te maken dat STANLEY een goed zaagassortiment heeft en de doelgroep te bewegen tot een aankoop.

Strategie
Om de doelgroep te bereiken hebben wij een campagne ontwikkeld volgens de Diabolo strategie: van brede verspreiding in massa media naar een gerichte dialoog met een geselecteerd aantal timmermannen naar brede verspreiding in massa media.

Onderdelen van Diabolo strategy:
1. Benader een grote groep potentiële STANLEY zagen gebruikers. Gamification is gebruikt om enerzijds kennis over het product bij te brengen en anderzijds data van de doelgroep te verzamelen. De inzet van een online quiz resulteerde in brand awareness en overdracht van product kennis.

Om de doelgroep te activeren aan de online quiz mee te doen is er gebruik gemaakt van een cross mediale benadering:

  • Radio commercial op radio Veronica
  • Social media (Facebook, LinkedIn, Twitter)
  • DM naar een selecte groep timmermannen (NL & BE)
  • POS
  • Online banners op Werkspot (NL) en Twizzi (BE)

2. Organiseer een game evenement met een geselecteerd aantal timmermannen en laat hen de zagen ervaren en daag ze uit om een trip naar Barcelona te winnen.

Een selectie van 5 timmermannen met de beste online quiz resultaten, streden tegen elkaar in de ‘Zaag je weg naar Barcelona’ challenge. Tijdens deze challenge moesten 5 deelnemers laten zien wie de beste zager is. De winnaar van de wedstrijd en de dealer waar de winnaar zijn zagen koopt, wonnen een complete VIP trip naar een wedstrijd van FC Barcelona.

3. Verspreid de resultaten van de Zaag challenge in lokale media en regionaal rondom de locatie van de dealer waar de winnaar zijn producten koopt.

Stanley - Zaag je weg naar Barcelona

En dat leverde op…

  • 527 deelnemers hebben de online zaag quiz gespeeld.
  • De 527 deelnemers hebben zich ook geregistreerd voor een My Stanley account.
  • Een omzet stijging van 40 % in het zaagassortiment.