Allianz

Voor iedere smaak een krachtige oplossing

Voor iedere smaak een krachtige oplossing
Allianz is een bekende speler op de financiële markt. Naast verzekeringen en beleggingsfondsen, bevinden zij zich ook in de wereld van de pensioenen. De ambitie is om Allianz Pensioen verder te laten groeien. Met het doorvoeren van verschillende vernieuwingen wil Allianz deze ambitie waarmaken. vandenbusken ontwikkelde een campagne om de vernieuwde propositie van Allianz Pensioen onder de aandacht te brengen bij een geselecteerde groep pensioenadviseurs.

Strategie/creatieve oplossing
Om het vernieuwde pensioen product onder de aandacht te brengen bij de doelgroep, ontwikkelde vandenbusken de campagne: ‘voor iedere smaak een krachtige oplossing’. De campagne bestaat uit 2 direct mails en een landingpage. Deze kwalitatief hoogwaardige direct mail bestaat uit 7 smaken koffie in oplopende sterkte, wat symbool staat voor de verschillende manieren van beleggen. Bijgevoegd in het pakket zit een begeleidende folder. Een simpel en laagdrempelig concept, voor een relatief complex product.

De verschillende koffiesmaken stonden ieder voor een andere manier van pensioen beleggen:

  • 2 gebalanceerde smaken met een neutraal risicoprofiel
  • 2 genuanceerde smaken met een defensief risicoprofiel
  • 2 uitdagende smaken met een offensief risicoprofiel
  • 1 eigenzinnige smaak voor deelnemers die zelf hun beleggingsmix kiezen

Allianz - Koffie

Direct mail 2.0
Een andere versie van deze mailing bestond uit een ‘scratch & sniff’ kaart. Dat wil zeggen dat de ontvanger op de kaart kan krassen en vervolgens een heerlijke koffiegeur ruikt.

Resultaat
De campagne is onlangs gelanceerd en we wachten met spanning op het resultaat!