DeWalt

Turn It Around

Turn it around
DeWalt biedt een breed assortiment aan topkwaliteit gereedschappen. Hun nieuwste innovatie is een roterende laser met een 18V schuifaccu. Uniek in het lasersegment, en daarmee een mooi moment voor een campagne die de lasermarkt ondersteboven keert: Turn It Around! Vandenbusken kreeg als opdracht een campagne te maken gericht aan alle retailers in NL en BE.

Strategie
Om daadwerkelijk effect te hebben op de doelgroep is gekozen voor een intensieve, impactvolle 1-to-1 campagne met focus op de nieuwste communicatiemiddelen om de innovatie te benadrukken.

Onderdelen van de campagne:
In de eerste fase kregen alle retailers in Nederland en België een gepersonaliseerde teasercard toegestuurd, met daarop een unieke code, waarmee ze kans maakten op een roterende laser of een van de 200 DeWalt Heavy Duty Bags.
Voor de tweede fase heeft vandenbusken een 360° video geproduceerd, waarin de nieuwe roterende laser gepresenteerd werd. Alle retailers kregen een Google Cartboard VR-Bril thuisgestuurd, waarmee ze de video met hun smartphone volledig in 360° konden bekijken.
Deze fase van de mailing werd opgevolgd door het sturen van een gepersonaliseerd productinformatiepakket gekoppeld aan actie waarmee retailers ook zo’n DeWalt Heavy Duty Bag konden scoren. In de laatste fase namen de salesvertegenwoordigers van DeWalt contact op met de retailers, om hen nogmaals een aantrekkelijke actie aan te bieden.

DeWalt - Turn It Around

Dit leverde op…:

  • Een redemptie van 21,1% voor de winactie met de teasercards uit de eerste fase
  • Een redemptie van 61,09 % voor de 360° video, waarbij de gemiddelde kijktijd meer dan 95% van het hele filmpje is
  • Met deze campagne heeft DeWalt hun nieuwste innovatie op een unieke manier in de markt gezet, en daarmee direct een aanzienlijk marktaandeel veroverd in het lasersegment

Wil je de video bekijken? Klik hier! Bekijk de video met je mobiele telefoon of tablet.